به گزارش مشرق ،
آرش محبینژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، اظهار کرد: طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو به منزله مسکن مقطعی برای صنعت خودرو بوده و باعث تحریک مقطعی تقاضا در این صنعت شد.
وی با بیان اینکه با این حال فراتر از این اقدامات مقطعی، در میان و بلندمدت باید طرح اعتلای صنعت خودرو اجرایی شود، خاطرنشان کرد: طرح اعتلای صنعت خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس شورای اسلامی ارائه شده و آماده اجراست.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور ادامه داد: با توجه به پایان یافتن طرح پرداخت تسهیلات خرید خودرو، امیدواریم بانک مرکزی به تعهدات خود عمل کرده و خودروسازان نیز حداقل 80 درصد منابع حاصل از این طرح را صرف پرداخت مطالبات قطعهسازان کنند.
وی افزود: در حال حاضر کل مطالبات خودروسازان از قطعهسازان حدود 4500 میلیارد تومان است که 2500 میلیارد تومان آن مربوط به مطالبات معوق و انباشته شده قطعهسازان است.
محبینژاد با بیان اینکه طرح تسهیلات خرید خودرو به منزله یک مسکن مقطعی بوده و مشکلات صنعت خودرو همچنان باقی مانده است، تصریح کرد: اگر طرح اصلاح زیربنای صنعت خودرو اجرایی نشود بحران این صنعت با شدت و عمق بیشتری مجددا بروز خواهد کرد.
وی با بیان اینکه با این حال فراتر از این اقدامات مقطعی، در میان و بلندمدت باید طرح اعتلای صنعت خودرو اجرایی شود، خاطرنشان کرد: طرح اعتلای صنعت خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس شورای اسلامی ارائه شده و آماده اجراست.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور ادامه داد: با توجه به پایان یافتن طرح پرداخت تسهیلات خرید خودرو، امیدواریم بانک مرکزی به تعهدات خود عمل کرده و خودروسازان نیز حداقل 80 درصد منابع حاصل از این طرح را صرف پرداخت مطالبات قطعهسازان کنند.
وی افزود: در حال حاضر کل مطالبات خودروسازان از قطعهسازان حدود 4500 میلیارد تومان است که 2500 میلیارد تومان آن مربوط به مطالبات معوق و انباشته شده قطعهسازان است.
محبینژاد با بیان اینکه طرح تسهیلات خرید خودرو به منزله یک مسکن مقطعی بوده و مشکلات صنعت خودرو همچنان باقی مانده است، تصریح کرد: اگر طرح اصلاح زیربنای صنعت خودرو اجرایی نشود بحران این صنعت با شدت و عمق بیشتری مجددا بروز خواهد کرد.